Sunday, 31 July 2011

Kemalangan Di Serendah : Kancil vs Kancil (7 Gambar)

Tarikh  : 31 Julai 2011
Lokasi : Serendah, Selangor ( Hadapan Shell Menghala Ipoh)
Masa  : 3.40 petang.

Sedang aku dalam perjalanan pulang ke rumah dari rumah kakak aku di Country Home tiba-tiba berlaku kemalangan di hadapan aku. Ia melibatkan 2 buah kereta Kancil. 

Kereta Kancil atas tu di pandu oleh pemuda India di rempuh dari belakang oleh kereta Kancil yang lagi satu.

Kereta Kancil ni di pandu satu pasangan Melayu bersama anak kecil (6 bulan), selepas merempuh Kancil India terbabit ia terus merempuh susunan batu bata di hadapan kedai hardware. 
Read More ->>

Saturday, 30 July 2011

Bagaimana 13 Syarikat Besar Ini Mendapat Nama - Bab 1


Read More ->>

Edisi Piala Dunia : Contohi Semangat Ultras Malaya

Aku tak nak cerita pasal bola hari tu antara Malaysia vs Singapore. Semua orang dah tau keputusannya dan lakonan mantap pemain Singa'phui'ra. Mujur la sempat beli tiket, aku n lipan ( pereka grafik gobblog) pun pantas ke stadium.

Kali ni aku nak cerita Ultras Malaya  sebelum masuk stadium dan di dalam stadium. Sape Ultras ni? Alah kira macam penyokong fanatik la, x kira menang atau kalah mereka akan tetap menyokong Harimau Malaya. Mereka duduk di bucu kiri pintu gol. Ramai2 sorak tanpa henti sampai habis perlawanan.

Jam 4.30 petang suasana di luar stadium, mcm pasar malam.


Read More ->>

Thursday, 28 July 2011

Perubahan Dunia yang Ekstrem ( 3 Cerita)


TASIK ARAL YANG LENYAP


Ini adalah gambar satelit yang di ambil oleh NASA, anda akan lihat perubahan dramatik pada Tasik Aral dalam tempoh yang singkat antara tahun 2000 - 2009. Terletak di antara Kazakhstan dan Uzbekistan. Pada tahun 1960, kerajaan Soviet Union (Russia) telah mengalihkan air dari beberapa sungai utama untuk tujuan pertanian. Hasilnya tasik yang berkeluasan 68,000 km persegi ini menjadi kontang hanya dalam masa 49 tahun. Tasik Aral juga tasik ke empat terbesar dunia pada waktu dulu.  Tasik Aral ini dahulu di kelilingi oleh perkampungan nelayan yang menjadi sumber rezeki 40000 orang tetapi sekarang hanya tinggal bandar yang di tinggalkan dan kapal nelayan yang tersadai.


2000

Read More ->>

Wednesday, 27 July 2011

10 Iklan Di Lif Yang Kreatif

1. Lif Gym Gold - Dua tangan di pintu lif dan bila ia terbuka seolah2 ada seseorang membuka lif tersebut.


2. Anda takut kehilangan rambut? : Tagline syarikat penumbuhan rambut. Di pintu lif kelihatan ia berambut dan bila terbuka kepala dah dogol.
Read More ->>

Teko Yang Lain Dari Yang Lain (13 gambar)

1. Teko Pengganas.

2. Teko Dua Laras

 3. Teko Polis British termasuk Gari

Read More ->>

10 Bentuk Wangian Yang Kreatif

1. LEVELUS  yang ni sesuai pada buruh2 kasar, kontraktor2 di tapak pembinaan. Kalau rasa ketiak dah bau mcm gampang sembur la perfume ni sambil menggaul simen. link <-- klik situ.


2. Konvict. Bentuk gari. Direka oleh penyanyi rap Akon. Sesuai untuk polis yang berbau longkang, sambil menggari penjenayah sambil menyembur wangian ni. InsyaAllah penjenayah gembira,polis pun gembira. 
link <-- klik situ
Read More ->>

Tuesday, 26 July 2011

Pengiklanan Crop Circle (11 Gambar)

Cara yang menarik untuk membazirkan makanan!.



Read More ->>

Edisi Bola : Kaunter Tiket Roboh!

Lokasi : Kaunter Tiket Stadium MBPJ, Petaling Jaya
Masa : 12.30pm

Disebabkan pejabat aku bersebelahan dengan Stadium MBPJ ni, maka dapat la aku beli tiket bola Malaysia vs Singapura awal-awal. Walaupun jualan baru mula hari ini pukul 9am, aku perasan orang tak putus2 beratur beli tiket. Takde la sampai roboh pun kaunter tu. Saje gebang je hahaha. Aku rasa stadium akan penuh macam final AFF 2010 dulu.


nampak je sikit. tiap2 sorang beli 10 tiket tu.



ohohohoho...

Orang tak ramai lagi waktu ni sebab waktu kerja. Mungkin lepas waktu pejabat kaunter tiket akan di serbu.
Jualan tiket secara online juga telah terjual sebanyak 10,000 keping.


Read More ->>

Monday, 25 July 2011

BEN ASHAARI TANYA BERANI KE KRITIK BLOG AKU ?



Tetiba pulak aku terasa nak join ben ni..kritik la apa yang patut pasal blog ni.. 



Read More ->>

7 Iklan Yang Kreatif Di Subway

1. RASA SEPERTI SELEBRITI
Dengan pelancaran model baru kamera Nikon D700, Nikon telah memasang papan iklan yang besar di stesen subway di Seoul, Korea. Papan iklan tersebut di letakkan gambar sekumpulan paparazzi yang sedang 'bersedia' menangkap gambar anda. Caranya bila anda melalui papan iklan tersebut, lampu flash akan menyala seperti lagaknya anda seorang selebriti. Nikon juga telah memasang karpet merah dan bila anda keluar sahaja stesen terdapat kesai Nikon di pasaraya berhampiran. Maka kalau anda banyak duit , anda bolehlah beli D700.

2. SEMAKIN DEKAT ANDA UNTUNGLAH BAGI KAMI
Pengiklanan yang kreatif oleh syarikat pengkebumian Bergmann. Kalau nak perkhidmatan mereka, datang dekat2 tengok iklan tu. Terdapat di subway Berlin.
Read More ->>

Sunday, 24 July 2011

Antara Harapan Dan Kenyataan (10 Gambar)

Kadang - kadang apa yang kita harapkan tak semestinya kita dapat..



Read More ->>

Tak Mampu Beli Ipad Maka Buat Ipad Sendiri


Di China heboh cerita seorang budak tu jual buh pinggang semata-mata nak beli Ipad dan juga menjual dara untuk Ipad.

Tapi kali ini heboh pasal seorang pemuda China yang tak mampu beli Ipad dan mengambil keputusan membina 'Ipad'nya sendiri. Menariknya, ia menggunakan OS Windows XP, menggunakan bahan-bahan dari laptop, skrin sesentuh, sarung kulit beserta papan kekuncinya sekali.


Besar sedikit dari Ipad, sebab nampak mcam ada letak hard disk. Pc tablet yang di reka pemuda ini di gelar Ipad3 oleh media di China.

Luangkan 20 minit anda untuk melihat bagaimana pemuda ini membina 'ipad'nya..
Klik sini - video

sumber : http://www.ubergizmo.com
Read More ->>

Tilam @ Katil Yang Unik (11 Gambar)

Selepas kenyang minum air guna mug kt entry yang lepas, mata pun dah ngantuk jom kita pilih katil pulak untuk tidur..

1. Sarang Burung - syok gak nih
Read More ->>

Friday, 22 July 2011

Mug Yang Terjojol Keluar (15 Gambar)

Mug2 ini memang menusuk kalbu menikam jiwa..wtf!

Read More ->>

Kemalangan : Sudah Jatuh Di Langgar Pula (Video)


Kemalangan di KM5.8 Lebuhraya Duke melibatkan dua motorsikal. Berhati2lah anda ketika menunggang motorsikal. 


kredit video : buyemas
Read More ->>

Ini Kisah Cinta Teragung Dari China


Kisah cinta teragung ini datangnya dari China. Apabila seorang lelaki dan wanita yang berusia dari pemuda tersebut yang saling mencintai melarikan diri untuk hidup bersama hampir 50 tahun. Lelaki yang berusia 70 tahun yang tinggal di gua puncak gunung telah memahat 6000 anak tangga untuk isterinya yang berusia 80 tahun.



Read More ->>

Edisi Bola! : Malaysia vs Chelsea 1-0 (Video)

Jelajah EPL kali ini aku bertuah dapat pergi ke stadium menonton Malaysia U23 vs Chelsea. Aku pergi ke stadium kerana skuad Harimau Malaya. Tanah Tumpahnya Darahku.

 Terima kasih pada bini aku yang dapat tiket ni percuma dari Maybank lantas aku segera mengajak kawan aku Paie dan Ijan. Tanpa sebarang perancangan dan dapat tiket ni pun mengejut maka hasilnya..
 kesesakan teruk..bertolak pukul 6 petang sampai ke bangku stadium jam 9.15 malam. Perlawanan sudah berlangsung 30 minit.

Read More ->>

Thursday, 21 July 2011

Ini Lens Terbesar Dunia (5 Gambar)




Waaa besor betol lens ni..nak bawak mau kena pikul ni, kalau zoom dari jarak 1km pun boleh nampak bulu hidung hatta taiknya sekali. Nice. Ini lens dari Canon 24-105mm f/4.  Tapi ini hanya bantal sahaja. Ya bantal...haha pada kaki DSLR tu boleh la beli buat peluk2..boleh didapati di  plushtography.com/shop  pada harga USD80 sahaja. Apa yang menariknya bantal ini adalah 100% jahitan tangan.

Read More ->>

Pengiklanan Kreatif Pada Majalah (8 Gambar)

DHL

Wonderbra
Read More ->>

Jangan Berlaku Curang Pada Awek Anda (21 Gambar)



Read More ->>

Bas Terbang (Video)



video

Amacam? Best x? lol

Read More ->>

10 Matawang Tercantik Dunia

1. Switzerland (Francs)

 2. Comoros (Comorian Franc)
Read More ->>

Wednesday, 20 July 2011

Kapal Kargo Terbesar - Maersk Line

 Maersk syarikat perkapalan yang berpangkalan di Copenhagen, Denmark. Beroperasi di 135 negara dan menggaji 108000 orang pekerja.

Menduduki tangga 147 dari 500 syarikat yang berjaya dalam Fortune Global 500 pada 2010. Gambar di bawah adalah salah satu dari kapalnya..cekidot




Read More ->>

Perarakan Ikan Pari (5 Gambar)


Gambar yang pertama ini nampak indah tapi di bawahnya penuh dengan ikan pari. Ikan yang membunuh pakar haiwan Steve Irwin beberapa tahun lepas. Bagi sesetengah orang ia memang menakutkan tapi bagi pencinta alam ia sesuatu yang menabjubkan.

Read More ->>

Tuesday, 19 July 2011

Kemalangan Di Sg Buaya, Hulu Selangor

Jalan menghala ke Sg Buaya
17 Julai 2011
6.00 petang

 Kemalangan melibatkan mpv Toyota Avanza dan motorsikal Honda EX-5

 Avanza yang di pandu oleh seorang anggota polis ini sedang bergerak menuju ke kebunnya.

Read More ->>

Penalti Yang Merapu (Video)




Emiriah Arab Bersatu (UAE) menewaskan Lebanon 6-2 dalam perlawanan persahabatan pada 18 Julai 2011. Mungkin ingin melakukan perkara yang menarik dan lain dari yang lain pemain UAE ini Awana Diab melakukan sepakan penalti dengan cara yang tak masuk akal dan ianya berjaya.

Caranya dengan menyepak membelakangkan penjaga gol lawan dan menggunakan 'backheel' .

Pengurus UAE Srecko Katanec ternyata tidak gembira dengan 'kreativiti' Diab dan segera mengeluarkan pemain tersebut di ganti dengan pemain lain. Selepas perlawanan Katanec menegaskan Diab akan di kenakan tindakan disiplin atas tindakannya itu.

Pada aku la rasa macam mempermainkan seni sepakan penalti itu sendiri. Bajet nak nama la..wak lu. haha

Sumber : yahoo.com
Terinspirasi dari : http://akustressgiler.blogspot.com
Read More ->>

Embrio Yang Comel (11 Gambar)



Gambar embrio yang menabjubkan ini adalah sebahagian dari rancangan dokumentari National Geographic bertajuk "Extraordinary Animals In The Womb". Produser Peter Chinn menggunakan kombinasi alat pengimbas ultra bunyi 3D, sentuhan grafik komputer dan sebuah kamera kecil yang menangkap gambar proses kelahiran haiwan terbabit. Jom kita jalan-jalan tengok


Ikan lumba-lumba

Gajah

Read More ->>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...