Saturday 30 July 2011

Edisi Piala Dunia : Contohi Semangat Ultras Malaya

Aku tak nak cerita pasal bola hari tu antara Malaysia vs Singapore. Semua orang dah tau keputusannya dan lakonan mantap pemain Singa'phui'ra. Mujur la sempat beli tiket, aku n lipan ( pereka grafik gobblog) pun pantas ke stadium.

Kali ni aku nak cerita Ultras Malaya  sebelum masuk stadium dan di dalam stadium. Sape Ultras ni? Alah kira macam penyokong fanatik la, x kira menang atau kalah mereka akan tetap menyokong Harimau Malaya. Mereka duduk di bucu kiri pintu gol. Ramai2 sorak tanpa henti sampai habis perlawanan.

Jam 4.30 petang suasana di luar stadium, mcm pasar malam.




Bendera Ultras, sebelum masuk stadium mereka menyanyi beramai2 di iringi gendang gendut tali kecapi,
Bendera gergasi di usung masuk dalam stadium
Dah macam usung mayat plak aku tgk,

Berarak masuk ke stadium, nyanyi ramai2. yang aku tau lagu diorang part last tu je " singapuraaa hanjing, di bunuh sajaaaaa". Memang saiko tol lagu ni.
Tengah nak masuk
Sape plak ni? Itu bendera Malaysia la dol, itu pun x tau ke.
Jam 5.30 petang..
Tak penuh lagi
Stadium tgh di download oleh penonton.

Ultras ni juga menayangkan kad manila kad yang bertulis 3-0

Nah kau, aku rasa 105000 penonton termasuk la yang pakai tiket palsu dan panjat pagar. Setiap sudut dan penjuru penuh, langsung xbleh jalan. Hatta di tangga pun penuh. Kalau bumbung boleh panjat aku rasa kat bumbung pun penuh.

Bawah ni video masa menyanyikan lagu Negaraku, bendera raksasa ini di kibar..memang tacing, nangis sampai kuar hingus lagi,

kredit video ini untuk aku sebab aku yang rakam..haha

Kesimpulannya pemain Singapura memang bangsat, padang bola bukan pentas lakonan, kalau sentuh sikit pun terguling2 sakit baik ko jadi mak nyah je jual bontot.

3 comments:

  1. Bestnya... Pemain singapura mmg camtu. Lembik !!! hee.

    ReplyDelete
  2. Meriah betul..untung orang berniaga masa ni..

    ReplyDelete
  3. @umedia : 1 stadium sebut loser kt player singapore
    @Alan : mmg untung. pkul 6 dah siap tutup kedai, jersi abis licin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...